sen den där jääävla mens-värken! vi gråter,skriker, vill stort sett spränga världen för det är fel på den.

Fick en request av en person som ansåg att jag skulle skriva hur tjejer blir när vi har våran period!!



alla tjejer har olika "symptom" det finns sådana som inte ens märker av det, och andra som nästan går berserk.
så jag skriver enligt min "norm"

Eftersom jag själv är tjej så vet jag inte hur våra partners känner sig när vi har mens,
för det är dem som får skulden för att vi blir griniga.

Men vi tjejer kan inte förklara hur det känns att ha mens, alltså det är precis alla känslor som finns, mixas i en gryta och det blir kaos, vi vet inte vad vi vill ha för kläder, vi anser att vi ser tjocka ut, håret går inte att göra i ordning, sen den där jääävla mens-värken! vi gråter, skriker, vill stort sett spränga världen för det är fel på den.

Så det är klart jag förstår att killarna vill bara försvinna dem dagarna vi har perioden.
jag klandrar dem inte direkt.

sedan det finns ju preventivmedel som gör att besvären blir mindre, men som mig jag äter ppiller, och jag kan inte skippa min mens hela tiden bara för att inte bli en grinig djävul.
För då skulle min kropp säkert bli sjuk eller något.

Och det där med chocklad, för mig så funkar det inte.
jag får begär efter att äta gurka och lakrits. så chocklad funkar inte för mig att stilla mina "behov".

men tillbaka till det nu med hur männen känner sig, jag tror att dem inte kan förstå precis hur vi känner, men dem försöker, och om dem gör ett litet fel så bryter helvetet lös.
Men dem är ändå så underbara och härdar ut det. Det är deras styrka! och sen att vi oftast gör maten till dem^^

Och vi tjejer förstår inte hur männen har det heller. så vi borde bara vara tacksamma att dem finns för en, och försöker hjälpa till så gott det går, men även att vi måste behärska oss.

Så egentligen varje månad borde männen få en gåva över hur tacksamma vi är att dem finns för oss, när vi har det som jobbigast!

Okej dem kan vara svin ibland, men innerst inne så är dem guld värda!



<3

over and out // Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0